Tikkurilan lukio lukiopaikan vastaanottaminen

Asiasanat

KoulutusNuoretOpiskelijatOppilaat
Students working with a tutor.

Lukiopaikan vastaanottaminen

Opiskelijavalinnat julkistetaan aikaisintaan 13.6.2024 koulun kotisivuilla ja koulun pääovessa sekä Opintopolku.fi:ssä. Uudet ykköset vastaanottavat lukiopaikkansa Opintopolku-palvelussa. Uutena opiskelijana saat sähköpostiisi linkin, jonka kautta voit ottaa opiskelupaikan vastaan. Peruskoulun päättötodistusta ei tarvitse toimittaa koululle.

Heti lukiopaikan vastaanottamisen jälkeen teet ensimmäisen vuoden valinnat. Valinnat kannattaa tulla tekemään koululle torstaina 13.6.2024 tai maanantaina 17.6., jotta saat varmasti valittua haluamasi opinnot, ja pääset kysymään neuvoa, jos et ole varma valinnoistasi. Koululla sinua ovat auttamassa opot ja tutorit torstaina klo 10‒18 sekä maanantaina klo 14‒18.

Lukiopaikka on vastaanotettava ja kurssivalinnat on tehtävä viimeistään kahden viikon kuluessa julkistuspäivästä.

Jos et ota saamaasi paikkaa vastaan, ole välittömästi yhteydessä rehtoriin.

Ensimmäisen lukuvuoden opintojen valinnat

Neuvomme sinua valintojen tekemisessä koululla torstaina 13.6. tai maanantaina 17.6., jotta saat varmasti valittua haluamasi opinnot, ja pääset kysymään neuvoa, jos et ole varma valinnoistasi. Koululla sinua ovat auttamassa opot ja tutorit torstaina klo 10‒18 sekä maanantaina klo 14‒18.

Kannattaa tutustua jo etukäteen sivun alaosan linkeistä erilaisiin valintamahdollisuuksiin sekä kiinnostuksesi mukaan tarjolla oleviin painotusvaihtoehtoihin. Valintoja pohtiessa on hyvä samalla laskea opintopisteitä. Ensimmäiselle vuodelle suositellaan 60‒64 opintopistettä, maksimi on 70.

Alla olevista linkeistä pääset tutustumaan kaikille pakollisiin opintoihin sekä poimintoihin eri aineiden opinnoista, jotka soveltuvat ensimmäiselle lukiovuodelle.

Ensimmäisen lukuvuoden pakolliset opinnot

Ensimmäisen lukuvuoden vapaavalintaiset opinnot

Valikoima vaihtelee vuosittain, alla esimerkkejä viime vuosien valintamahdollisuuksista:

Avainsanat

Tikkurilan lukio